Johns Hopkins Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ahmet Höke, Bezmialem Vakıf Üniversitesi’nde gerçekleşen Nöroloji Seminerine katıldı. Prof. Dr. Ahmet Höke, nöropatik ağrısı olan hastaların yaklaşık yarısının diyabetli hasta olduğuna dikkat çekerek “Diyabet, nöropatik ağrı riskini artırıyor” dedi.

Dünyanın ve ABD’nin en prestijli üniversitelerinden Johns Hopkins Üniversitesi ile işbirliğine devam eden Bezmialem Vakıf Üniversitesi (BVU)’da Nöroloji Semineri düzenlendi. Seminerde, Johns Hopkins Üniversitesi’nde öğretim görevlisi Prof. Dr. Ahmet Höke, “Nöropatik Ağrıda Genetik ve Yeni İlaç Adayları” ve “Toksik Nöropatiler” üzerine konuşma yaptı. BVU Danışman Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gülşen Akman ise  “İmmün Kontrol Noktası İnhibitörlerinin Santral Sinir Sistemi Üzerine Yan Etkileri” üzerine kritik bilgiler verdi. Seminere pek çok bilim insanı ve sağlık alanında eğitim gören öğrenciler katıldı.

Diyabet ve Kanser Hastaları Dikkat

EMEP; İsrail'in katliamlarına karşı birleşelim. Katliamı durdurmak için mücadeleyi yükseltelim. EMEP; İsrail'in katliamlarına karşı birleşelim. Katliamı durdurmak için mücadeleyi yükseltelim.

Prof. Dr. Höke, kişilerin yaşam kalitesini düşüren nöropatik ağrıların diyabetli hastalarda sıklıkla görüldüğüne dikkat çekti. Nöropatik ağrı ile karşı karşıya kalan 100 hastadan yaklaşık 50’sinin diyabetli olduğunun altını çizen Höke, “Hastada diyabet var ise nöropatik ağrıya sahip olma ihtimali 2 ya da 3 katı artıyor” diyerek uyardı. 

Prof. Dr. Ahmet Höke Ve Rektörümüz Prof. Dr. Rümeyza Kazancıoğlu

Hafif Spor Nöropatik Ağrılarılar Azaltıyor

Nöropatik ağrıların azalmasında yürüyüş ve hafif sporun önemine değinen Höke, hastalara şu önerilerde bulundu: “Hastalar her gün yarım saat yürüyüş veya hafif spor yapabilir.  Haftada en az 3 ya da 4 gün 1 saatlik yürüyüş ve hafif spor da iyi bir seçenek.”

Nöropatik Ağrıları Tetikleyen Faktörler

Nöropatik ağrıların pek çok sebebi olabileceğini kaydeden Höke, şunları söyledi: “B12 vitamini yetersizliği başta olmak üzere bazı vitaminlerin eksikliği nöropatik ağrılara neden olabiliyor. Nöropatik ağrılar, ayrıca kanser tedavisinden de kaynaklanabiliyor ve bu durum tedaviden sonra birkaç ay sürebiliyor. Organik solventler ve organofosfatlar gibi endüstriyel toksinler, arsenik, talyum, civa ve kurşun gibi ağır metaller, bazı ilaçlar ve alkol nörpatik ağrıları tetikliyor.”

Editör: Haber Merkezi