Adana Büyükşehir Belediyesi, boşanma sürecindeki bir kadın çalışanın eski eşi tarafından sistematik biçimde rahatsız edildiğini, takip edildiğini ve sosyal medya üzerinden hedef gösterildiğini belirterek kamuoyuna açıklama yaptı. Belediye, kadın çalışanın ve ilgili yöneticilerin yanında olduklarını vurguladı.

Adana Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan yazılı açıklamada, belediyede görev yapan bir kadın çalışanın boşanma aşamasındaki eşi tarafından uzun süredir çeşitli baskı ve takip yöntemlerine maruz bırakıldığı belirtildi.

Açıklamada, kadın çalışanın kullandığı belediye aracının trafikte takip edildiği, görev yerine geldiği sırada görüntülerinin alındığı ve bu görüntülerin sosyal medya hesaplarında gerçek dışı ifadelerle paylaşılmasının kabul edilemez olduğu ifade edildi.

"Kadınların çalışma yaşamını hedef alan cinsiyetçi anlayış"

Belediye açıklamasında, kadın ve erkek çalışanların iş yaşamında birlikte görev yapmasının doğal olduğu vurgulanarak, bir kadın çalışanın meslektaşları veya yöneticileriyle aynı ortamda bulunmasını hedef alan yaklaşımların ayrımcı ve cinsiyetçi anlayışın yansıması olduğu belirtildi.

Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"Çalışanımızın ve ilgili yöneticilerimizin çalışma performansı, görev anlayışı ve kamu hizmetine bağlılığı bu tür saldırılarla tartışılır hale getirilemez."

"Şiddetin her türünün karşısındayız"

Adana Büyükşehir Belediyesi, kadın çalışanın maruz kaldığı sürecin yalnızca özel yaşama müdahale olarak değerlendirilemeyeceğini belirterek bunun aynı zamanda kadının çalışma yaşamından uzaklaştırılmasına yönelik bir şiddet biçimi olduğuna dikkat çekti.

Açıklamada, kadınlara yönelik şiddet, ısrarlı takip, dijital şiddet, itibarsızlaştırma girişimleri ve ekonomik şiddetin her türüne karşı olunduğu vurgulandı.

Başkan Seçer, EBRD Tarafından Düzenlenen ‘Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı’na Katıldı
Başkan Seçer, EBRD Tarafından Düzenlenen ‘Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı’na Katıldı
İçeriği Görüntüle

Hane İçi Şiddetle Mücadele Politika Belgesi hatırlatıldı

Belediye, 11 Mart 2022 tarihinde Belediye Meclisi'nin 58 sayılı kararıyla kabul edilen Hane İçi Şiddetle Mücadele Politika Belgesi'ni hatırlatarak, kadına yönelik şiddetin çalışma hayatını doğrudan etkileyen bir sorun olarak kabul edildiğini belirtti.

Söz konusu politika kapsamında şiddete maruz kalan çalışanlara destek verilmesinin, çalışma yaşamından dışlanmalarının önlenmesinin ve toplumsal cinsiyet eşitliği ilkesinin esas alınmasının taahhüt edildiği ifade edildi.

"Kurumsal itibarı hedef alan manipülasyon"

Açıklamada, bir kadın çalışana yönelik ısrarlı takip ve itibarsızlaştırma girişimlerinden hareketle belediyenin hizmetlerinin tartışmaya açılmasının, şiddeti görünmez kılan ve asıl sorunu perdeleyen bir manipülasyon olduğu belirtildi.

Belediyenin kurumsal itibarının da bu saldırıların parçası haline getirilmeye çalışıldığı kaydedilen açıklamada, kadın çalışanların eşit, güvenli ve şiddetten uzak bir çalışma yaşamına sahip olma hakkını savunmaya devam edecekleri vurgulandı.

Belediyeden net mesaj

Adana Büyükşehir Belediyesi, açıklamasını şu mesajla tamamladı:

"Kadın çalışanlarımızın yanında durmaya ve şiddetin her türüne karşı mücadele etmeye kararlılıkla devam edeceğiz."

Muhabir: Haber Merkezi