Adana Baro Başkanı Av. Semih Gökayaz, RTÜK’ün TELE1 ekranlarına üç gün kapatma cezası verilmesine tepki gösterdi.

ADANA BAROSUNDAN RTÜK’ÜN TELE1 EKRANLARINA ÜÇ GÜN KAPATMA CEZASI VERİLMESİNE SERT TEPKİ

Av. Gökayaz açıklamasında, “Anayasa’nın Basın Hürriyeti başlıklı 28. maddesinde “Basın hürdür, sansür edilemez” denilerek basın özgürlüğü teminat altına alınmıştır.

RTÜK bugün bir kanalın yayın ihlalini değil, çok sesliliğe, düşünce özgürlüğüne bakışını oyladı. Demokrasinin temel unsurlarından biri olan özgür, bağımsız ve tarafsız basın karartıldı.

Basın özgürlüğü karşıt fikirlerin ifadesi için zorunlu koşuldur. Bu koşul olmazsa, gazetecilik yapılamaz. Muhalif görülen kişi ve kurumların, sırf kimlikleri ve düşünceleri yüzünden cezalandırılmaları kabul edilemez.

DUYGU TURAN BEŞİNCİ KEZ AVRUPA ŞAMPİYONU! DUYGU TURAN BEŞİNCİ KEZ AVRUPA ŞAMPİYONU!

Halkın haber alma ve anayasal haklara saldırı oluşturan, demokrasi, basın ve ifade özgürlüğüne dair ağır bir darbe olarak nitelediğimiz bu kararı protesto ediyor, kınıyoruz.

Danıştay 13. Dairesi, RTÜK’ün aynı maddeden verdiği cezayı ‘Kurulun basın özgürlüğüne yapılan müdahalesinin demokratik bir toplumda gerekli olmadığı’ gerekçesiyle iptal etmiş olmasına rağmen RTÜK’ün mahkeme kararlarını yok sayarak hukuksuzlukta ısrar etmesi kabul edilemez.

RTÜK’ün bu kararı da iptal edilecektir. Düşünce özgürlüğünün gereği bunu zorunlu kılmaktadır. Adana Barosu olarak, yasaklara karşı hep beraber mücadele etmeye devam edeceğiz. Ağır düzenlemeler getiren SANSÜR YASASI’nın da karşısında susmayacağız.” İfadelerine yer verdi.