KESK Amed Şubeler Platformu: “Tüm Arkadaşlarımız Görevlerine Dönene Kadar Buradayız” KESK Amed Şubeler Platformu, Kanun Hükmünde Kararnameler (KHK) ile ihraç edilen kamu emekçilerinin göreve iade edilmesi talebiyle sürdürdüğü eylemlerinin 170’inci haftasında yeniden bir araya geldi. Diyarbakır’ın Yenişehir ilçesi Ofis Semti’nde bulunan AZC Plaza önünde gerçekleştirilen açıklamada, “KHK’ler gidecek, biz kalacağız” pankartı açıldı. “KHK’ler Gidecek Biz Kalacağız demek için 170. haftada tekrar bir araya geldik. Haksız ve hukuksuz bir şekilde işleri ellerinden alınan arkadaşlarımız tüm haklarıyla beraber görevlerine iade edilene kadar mücadeleye devam edeceğiz” diyen KESK’liler, OHAL döneminde çıkarılan KHK’lerle yaratılan mağduriyetlerin sona erdirilmesini istedi. Basın açıklaması, “Bijî berxwedana kedkaran” (Yaşasın emekçilerin direnişi) sloganıyla sona erdi. KESK’in Genel Merkez Yöneticileri ve Sendika Temsilcileri Katıldı 170’inci hafta eylemine KESK’in merkez yöneticileri ile bağlı sendikaların temsilcileri de geniş katılım sağladı. Eylemde; KESK Eş Genel Başkanı Ayfer Koçak, KESK Yürütme Kurulu üyeleri Döne Gevher ve Erdal Karakuş, Eğitim Sen Genel Sekreteri Zülküf Güneş, Eğitim Sen Merkez Kadın Sekreteri Simge Yardım, Tarım Orkam-Sen Genel Başkanı Serap Baysal ve Genel Mali Sekreteri Nasır Demirkıran, Haber-Sen Genel Başkanı Mesut Balcan, Haber-Sen Genel Merkez Kadın Sekreteri Gülseren Güngördü, Haber-Sen Genel Mali Sekreteri İzzettin Ekin, SES Merkez Yürütme Kurulu üyeleri M. Sıddık Akın, Deniz Topkan ve Nursel Yücesoy, Yapı-Yol Sen Genel Sekreteri Nihat Bayram ile Genel Mali Sekreteri Ahmet Eren, ESM MYK üyeleri Hamit Cansever ve Sefer Tuğrul yer aldı. Katılımcılar, KHK’lerle işlerinden edilen kamu emekçilerinin yalnız bırakılmayacağını ve mücadelenin ortaklaştırılarak sürdürüleceğini vurguladı. “KHK’lerle Yaratılan Hukuksuzluk Ortadan Kalkana Kadar Mücadele Sürecek” KESK Amed Şubeler Platformu tarafından yapılan açıklamada, OHAL döneminde çıkarılan KHK’lerle binlerce kamu emekçisinin herhangi bir yargı kararı olmaksızın görevlerinden uzaklaştırıldığı hatırlatıldı. Açıklamada, yıllardır süren hukuki ve toplumsal mücadelenin yalnızca işlerine geri dönme talebinden ibaret olmadığı, aynı zamanda adalet, hukuk devleti ve demokratik hakların savunulması anlamına geldiği ifade edildi. KESK’liler, ihraç edilen kamu emekçilerinin bütün özlük haklarıyla birlikte görevlerine iade edilmesi, uğradıkları ekonomik ve sosyal kayıpların giderilmesi ve OHAL döneminin yarattığı hukuksuzlukların tamamen ortadan kaldırılması gerektiğini belirtti. Ayfer Koçak’tan Ankara Çağrısı: “İşimizi Geri İstiyoruz Nöbeti Başlayacak” Eylemde konuşan KESK Eş Genel Başkanı Ayfer Koçak, KHK’lerle yaratılan hukuksuzluğa karşı mücadelenin kararlılıkla sürdüğünü söyledi ve tüm emek ile demokrasi güçlerini 17 Temmuz’da Ankara’da gerçekleştirilecek KHK Buluşması’na davet etti. Koçak, Ankara’da başlayacak nöbet eylemine ilişkin şu bilgileri paylaştı: “17 Temmuz tarihinde saat 16.00’da gerçekleştirilecek basın açıklaması ile birlikte Ankara’da ‘İşimizi Geri İstiyoruz’ nöbeti başlatılacaktır. Nöbet eylemi 24 saat boyunca sürdürülecek ve KHK ile ihraç edilen üyelerimizin talepleri kamuoyuna bir kez daha güçlü biçimde taşınacaktır.” Koçak, Ankara’daki nöbete katılacak üyelerin bulundukları illerde düzenlenecek basın açıklamaları ve kitlesel uğurlama etkinlikleriyle başkente gönderileceğini belirterek, yerellerde yürütülecek çalışmaların görünürlüğünün artırılmasının önemine dikkat çekti. “Adalet Sağlanıncaya Kadar Bu Mücadele Sürecek” Ayfer Koçak, 18 Temmuz’da yapılacak basın açıklamasıyla Ankara nöbetinin ilk etabının tamamlanacağını ifade ederek, mücadelenin yeni takviminin kamuoyuyla paylaşılacağını söyledi. Koçak, “KHK ile ihraç edilen kamu emekçilerinin yaşadığı hak kayıplarının giderilmesi, görevlerine iade edilmeleri ve adaletin sağlanması amacıyla yürütülen mücadele, Konfederasyonumuz açısından temel mücadele başlıklarından biri olmaya devam etmektedir” dedi. KESK Amed Şubeler Platformu ise 170 haftadır aralıksız sürdürülen eylemlerin, yalnızca ihraç edilen emekçilerin değil, demokrasi ve hukuk mücadelesi veren tüm kesimlerin ortak sesi olduğunu vurgulayarak, “KHK’ler gidecek, biz kalacağız” mesajını bir kez daha yineledi.